Direktlänk till inlägg 2 november 2008

Shiiit vad det kliar

Av Sjöström - 2 november 2008 22:50

Jag hade för mig att modern isolering inte skulle vara så farligt att jobba med men urk vad det kliar på armarma nu. Jag har återupptagit jobbet med badrummer uppe - det har legat i stort sett stilla sen vi flyttade in. Idag har jag till slut kommit igång igen och jag ser fram emot att om inte alltför lång tid ta ett varmt dopp i badkaret. Men det är ett rätt mycket att göra innan dess.


Idag har jag till att börja med lagt in extra reglar i alla innerväggar. Jag hade bara reglat CC 600 mm innan vilket är rätt för skrivorna på utsidan av väggen men minerit-skivorna som ska sitta på insidan är 900mm breda så för att passa både insida och utsida sitter nu reglarna på cc 300mm. Många reglar blir det...


Sen har jag då lagt lagt isolering i innerväggarna. Kanske blir det extra mycket kli eftersom jag har fått skära alla skivorna för att få dem att passa det smala regelavståndet.


Nästa steg är att sätta upp skivorna på tak och vägg och sen ska golvet få en vända flytspackel för att få godkänd styvhet och rätt fall. Efter det ska det på ytskikt/tätskikt, sten på golvet, rörkillen ska in och koppla alltihopa osv osv... Okej då - jag får väl tåla mig med det där badet ett tag ;-)


Anja passade på att måla några snygga väggmålningar. En prinsessa och en prins tror jag. Och så regnar det på dem.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sjöström - 25 mars 2010 21:20

Nu har jag just lagt upp en direktlänk till vår arkitekts villabygge, Villa Trift 3.0: http://pecanstudio.bloggagratis.nu Sydsvenskan följer bygget med en artikelserie, så den som bor i trakten och läser hemmabilagan har kanske redan stiftat bekantsk...

Av Sjöström - 17 mars 2010 12:10

  Vi har just tagit emot avslag på en reklamation av vår ytterdörr från Dooria. Deras skäl för avslag är att garantitiden gått ut.   Dörren är inköpt i dec 2007, men eftersom den då var försenad hade vi redan hunnit sätta i en annan tillfällig...

Av Sjöström - 15 mars 2010 10:45

I fredags fick vi till sist vårt slutbevis från kommunen. Vi skickade in alla handlingar 2008-12-12, så det får väl betraktas som anmärkningsvärt lång handläggningstid. Eslövs kommun får inte högsta betyg.   Och hade vi inte efterlyst det igen så...

Av Sjöström - 3 mars 2010 10:54

Inspirerad av solen har jag tagit mig an ett antal administrativa surdegar, sådana får man tyvärr lätt många när man bygger hus.   Jag har skrivit brev till plattläggaren som gjorde ett bra jobb, men sedan lyst med sin frånvaro när det var dags a...

Av Sjöström - 3 mars 2010 09:36

Nu när det ovanligt tjocka och långvariga snötäcket börjar smälta bort dyker det upp både välkomna och mindre välkomna vårtecken. Kul är det att se alla knopparna i julrosen utanför ytterdörren. Mindre kul att se högarna med skräp ute vid förrådet. V...

Ovido - Quiz & Flashcards