Alla inlägg den 10 november 2008

Av Sjöström - 10 november 2008 11:59

Lycka är att komma hem med bilen full av fina mattor och finna ett hus som nu har plats att hänga jackan i hallen och bänkskivor att arbeta vid i tvättstugan!


Jag övervägde faktiskt att sova i tvättstugan, för jag blev så glad över bänkskivorna. Så mycket lättare att hantera tvätten och så ser det både större och mer färdigt ut! Men min säng är för skön för att göra allvar av sådana planer :-)


Anja och jag har varit på rundtur och hunnit med att hälsa på kusin Alva som snart ska bli storasyster i hennes nya hus, en rejäl shoppingtur i tygriket, besök hos goda vänner i Alingsås och för Anja en högt uppskattad möjlighet att rida på en ponnyhäst.


Calle har varit hemma och har förhoppningsvis fått vila lite och han har definitivt jobbat undan. Badrummet har nu fuktsäkra skivor i taket och det lär ha varit ett meck. Snortunga och alla hål måste förborras. Kortlingar för att få upp väggghängt porslin och första lagret skivor på ytterväggen. Och en massa annat.


Nu finns det en del att ta hand om från shoppingturen (t.ex. 10 m möbeltyg till ny klädsel av gammal soffa) så vi håller oss sysselsatta ;-)


I Alingsås passade jag förresten på att uppgradera klädförrådet med sköna ullkläder från Mariedal Design.  Det är min kompis Maria som skapar kläder och driver företaget tillsammans med sin man Kristian. Att stå i deras lokaler och titta på högarna av sköna ullprodukter i en massa (43!) härliga färger är en njutning. Jag blir glad av att bara gå in bland katronger, lappar, tyger och maskiner. Det finns inget som slår ull!

Ovido - Quiz & Flashcards