Alla inlägg den 7 augusti 2007

Av Sjöström - 7 augusti 2007 23:02

Nu händer det verkligen grejer i bygget igen. Gött! Idag har rörkillarna lagt klart golvärmen och fixat lite andra saker som var kvar att göra. Systemet är provtryckt och håller helt tätt. För deras del är det klart att gjuta.


Sen har jag själv tagit på mig arbetskläderna och dragit in ledningar för centraldammsugaren. Vi ska ha centralenheten ute i förrådet så jag har dragit en isolerad ledning ut dit. Först tänkte vi dra allt för dammsugaren i bjälklaget men när vi bestämde att ha centralenheten ute så var vi ändå tvungna att lägga sugledning i betongen och då var det lika bra att lägga allt där på en gång.


Sen på kvällen har jag och Babbis dragit ut linor för alla väggar. Både ytterväggar och innerväggar för att se så att alla rör mm kommer upp på rätt plats. Lite småjusteringar fick vi faktiskt göra för att vara helt nöjda.


Kvar att göra innan gjutning är nu armering och vissa eldragningar.

Vi höll på så länge att jag inte hann ta nån bild på alltihopa men det kommer.



Ovido - Quiz & Flashcards