Alla inlägg den 23 november 2007

Av Sjöström - 23 november 2007 22:39

Igår blev det nattjobb igen på bygget. Det har gått lite halvlugnt ett tag uppe i huset den senaste tiden men idag var skulle det hända mycket. takgips skulle upp och golv på ovanvåningen skulle läggas. En sak som jag inte fått ihop riktigt inför detta var inbyggnadslådor till högtalarna (tanken är att högtalarna ska integreras i taket). Så nu var det verkligen dags om det skulle bli överhuvudtaget...


I tisdags fick jag rätt på information om hur lådorna ska byggas. Onsdag hann jag inte så igår var det bara att börja jobba undan. Även om konstruktionen är rätt enkelt så tog det ett par timmar att såga upp MDF och spånskivor till rätt dimensioner, limma och spika resp skruva ihop allting. Ögonen var mycket dimmiga när jag var klar men jag tror att kl visade 01.55 när sista skruvan var dragen.


På morgnen var det bara att svänga förbi bygget och lämna upp lådorna till snickarna så att det skulle hinna montera in dem innan gipstaket skulle monteras. Just-in-time som det heter :-)


Ovido - Quiz & Flashcards